במקום לשים דגש על היבטים שלילים ועל איסורים, חשוב להדגיש את מה שכן מותר, מה שתורם, מה שעוזר לילד לגדול בשקט ובהצלחה. אחד מעקרונות החינוך הבכירים של בית ספר עתיד אומר:
התייחס לאחרים כפי שהיית רוצה שיתייחסו אליך
לא צריך להתאמץ כדי להיזכר בכמה מקרים בהם נתקלתם ברחוב או במקום הומה אדם אחר, וכיצד הורים התייחסו לילדיהם: "לך!" "בוא!" "תפסיק!" "די!" "ככה אמרתי וזהו זה" "אם לא תעשה כך וכך אז אני אעשה לך כך וכך" ועוד כהנה וכהנה...
איך היית מרגיש אם היו מתייחסים אליך ככה?
קרוב לוודאי שהיית מגיב באחת הדרכים הבאות:
• מתמוטט מבחינה רגשית ומאבד את כל הביטחון העצמי שלך,
• מאבד את היכולת לקבל החלטות באופן עצמאי,
• מגיב באלימות גלויה כלפי המקור הזה,
• מגיב באלימות סמויה כלפי המקור הזה: הורס רכוש "לא בכוונה", מפריע, מאחר וכו'.
הורים ומחנכים שנתלקו תופעות כאלה ורוצים לטפל בהן באהבה ודרכי נועם יכולים לעשות זאת בעזרת הכשרה ואימון למבוגרים - כי המבוגרים הם הבעיה המקורית שגרמה לילדים להגיב מלכתחילה... מצא את שורש הבעיה (התנהגות המבוגרים) והילד יירגע במהירות שתדהים אתכם.
אנו מקפידים שהצוות בבית ספר עתיד יתייחס לילדים באהבה וכבוד, בנימוס ובאדיבות. הצוות עובר הכשרה במרכז למידה למורים בשטח ביה"ס.
הכוונה ומנהיגות מתחילים מרמת הדוגמא האישית ובעזרת תקשורת טובה כדי להבהיר לילד מדוע נבחר מסלול ההתנהגות הזה ולא אחר ולהקפיד על כך שהילד באמת מבין ומסוגל לראות את ההיגיון מאחורי הדברים. כל אלה משיגים את הנכונות של הילד לשתף פעולה עם המבוגר מתוך ההחלטה האישית שלו ולא מתוך כפייה.
לין זלניק, מנהלת בית-ספר עתיד
בית-ספר עתיד הוא בית-ספר פרטי הכולל גן ופעוטון. בית-הספר פועל בפיקוח ורישיון משרד החינוך ומגיע ליעדיו דרך שיטת חינוך והוראה אשר מאפשרת לילדים לפרוח ולשגשג כתלמידים, להתפתח בסביבה תומכת, לפתח את מיומנויות הלמידה שלהם ולהגשים את מטרותיהם.